Branding

Bellagio Cafeteria

PT - Criação do logo e identidade visual de uma cafeteria fictícia para um projeto durante a minha graduação. / EN - Creation of the logo and visual identity for a fictional coffee shop for a project during my undergraduate studies.

Year

2017

Industry

Cafeteria e Bebidas / Coffee Shop and Beverages

Client

Faculdade Senac Rio / Senac Rio College

Duration of the project

6 meses / months

Briefing

PT

Café...para cheirar, beber e sentir. Um projeto que personaliza e torna especial a experiência de tomar uma xícara de café. Um café que é pra você, pra mim, pra todos.

Bellagio é uma cafeteria fictícia que foi pensada na inclusão e interação que o café traz, todo mundo (ou quase todo mundo) que toma café. Seu logo traz os elementos desse momento junto com a felicidade dele. A experiência fica melhor quando você percebe que a logo tem algo diferente, um rostinho, um sorriso, uma expressão de prazer.

EN

Coffee... to smell, drink, and feel. A project that personalizes and makes the experience of drinking a cup of coffee special. A coffee that is for you, for me, for everyone.

Bellagio is a fictional coffee shop that was designed with the inclusion and interaction that coffee brings in mind, everyone (or almost everyone) who drinks coffee. Its logo brings together the elements of that moment along with its happiness. The experience gets better when you realize that the logo has something different, a little face, a smile, an expression of pleasure.


Conceito do logo / Logo concept

PT

Tomando como inspiração o famoso conceito de Gestalt, o logo reuni três dos mais icônicos elementos relacionados ao café, a xicara, a fumaça e o grão que juntos formam um semblante feliz. É um tipo de símbolo que falar por si só e pode-se ou não usar a tipografia como complemento do logo.

Um dos processos de criação e pesquisa para o desenvolvimento do logo foi observar pessoas em cafeterias, onde a felicidade era uma expressão natural ao tomar o primeiro gole de uma xícara quente de café.

Além disso, na pesquisa de mercado foi-se notado que quase toda cafeteria tem algum elemento do café presente em seu logo, sendo o grão de café o mais usado.

EN

Taking inspiration from the famous Gestalt concept, the logo brings together three of the most iconic elements related to coffee: the cup, the smoke, and the bean, which together form a happy face. It is a type of symbol that speaks for itself, and typography may or may not be used to complement the logo.

One of the creative and research processes for developing the logo was observing people in coffee shops, where happiness was a natural expression when taking the first sip of a hot cup of coffee.

In addition, market research showed that almost every coffee shop has some element of coffee present in its logo, with coffee beans being the most commonly used.

Identidade visual / Visual identity

PT

Após a finalização do logo, foi se pensando e construindo sua identidade visual, sendo utilizado uma paleta de cor com predominância do marrom e do preto, além das versões em negativo e positivo. Foram feitos também teste de redução, tipografia e impressão.

EN

After finalizing the logo, we began to develop its visual identity, using a color palette dominated by brown and black, in addition to negative and positive versions. We also conducted tests on reduction, typography, and printing.

Finalização do projeto / Hand off

PT

Ao final do projeto foi desenvolvido todo o Manual de Identidade Visual da Marca com o logo e suas orientação de utilização, testes, cores, tipografia, aplicação, variações e proibições de uso. Além disso, foi feito alguns mockups para simular como seria o uso do logo em peça reais de uma cafeteria, como um copo, uma xícara ou um pacote de café.

EN

At the end of the project, the entire Brand Visual Identity Manual was developed, including the logo and guidelines for its use, testing, colors, typography, application, variations, and prohibitions on use. In addition, some mockups were made to simulate how the logo would be used on actual items in a coffee shop, such as a cup, a mug, or a package of coffee.

More work

Branding

Bellagio Cafeteria

PT - Criação do logo e identidade visual de uma cafeteria fictícia para um projeto durante a minha graduação. / EN - Creation of the logo and visual identity for a fictional coffee shop for a project during my undergraduate studies.

Year

2017

Industry

Cafeteria e Bebidas / Coffee Shop and Beverages

Client

Faculdade Senac Rio / Senac Rio College

Duration of the project

6 meses / months

Briefing

PT

Café...para cheirar, beber e sentir. Um projeto que personaliza e torna especial a experiência de tomar uma xícara de café. Um café que é pra você, pra mim, pra todos.

Bellagio é uma cafeteria fictícia que foi pensada na inclusão e interação que o café traz, todo mundo (ou quase todo mundo) que toma café. Seu logo traz os elementos desse momento junto com a felicidade dele. A experiência fica melhor quando você percebe que a logo tem algo diferente, um rostinho, um sorriso, uma expressão de prazer.

EN

Coffee... to smell, drink, and feel. A project that personalizes and makes the experience of drinking a cup of coffee special. A coffee that is for you, for me, for everyone.

Bellagio is a fictional coffee shop that was designed with the inclusion and interaction that coffee brings in mind, everyone (or almost everyone) who drinks coffee. Its logo brings together the elements of that moment along with its happiness. The experience gets better when you realize that the logo has something different, a little face, a smile, an expression of pleasure.


Conceito do logo / Logo concept

PT

Tomando como inspiração o famoso conceito de Gestalt, o logo reuni três dos mais icônicos elementos relacionados ao café, a xicara, a fumaça e o grão que juntos formam um semblante feliz. É um tipo de símbolo que falar por si só e pode-se ou não usar a tipografia como complemento do logo.

Um dos processos de criação e pesquisa para o desenvolvimento do logo foi observar pessoas em cafeterias, onde a felicidade era uma expressão natural ao tomar o primeiro gole de uma xícara quente de café.

Além disso, na pesquisa de mercado foi-se notado que quase toda cafeteria tem algum elemento do café presente em seu logo, sendo o grão de café o mais usado.

EN

Taking inspiration from the famous Gestalt concept, the logo brings together three of the most iconic elements related to coffee: the cup, the smoke, and the bean, which together form a happy face. It is a type of symbol that speaks for itself, and typography may or may not be used to complement the logo.

One of the creative and research processes for developing the logo was observing people in coffee shops, where happiness was a natural expression when taking the first sip of a hot cup of coffee.

In addition, market research showed that almost every coffee shop has some element of coffee present in its logo, with coffee beans being the most commonly used.

Identidade visual / Visual identity

PT

Após a finalização do logo, foi se pensando e construindo sua identidade visual, sendo utilizado uma paleta de cor com predominância do marrom e do preto, além das versões em negativo e positivo. Foram feitos também teste de redução, tipografia e impressão.

EN

After finalizing the logo, we began to develop its visual identity, using a color palette dominated by brown and black, in addition to negative and positive versions. We also conducted tests on reduction, typography, and printing.

Finalização do projeto / Hand off

PT

Ao final do projeto foi desenvolvido todo o Manual de Identidade Visual da Marca com o logo e suas orientação de utilização, testes, cores, tipografia, aplicação, variações e proibições de uso. Além disso, foi feito alguns mockups para simular como seria o uso do logo em peça reais de uma cafeteria, como um copo, uma xícara ou um pacote de café.

EN

At the end of the project, the entire Brand Visual Identity Manual was developed, including the logo and guidelines for its use, testing, colors, typography, application, variations, and prohibitions on use. In addition, some mockups were made to simulate how the logo would be used on actual items in a coffee shop, such as a cup, a mug, or a package of coffee.

More work

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Bellagio Cafeteria

PT - Criação do logo e identidade visual de uma cafeteria fictícia para um projeto durante a minha graduação. / EN - Creation of the logo and visual identity for a fictional coffee shop for a project during my undergraduate studies.

Year

2017

Industry

Cafeteria e Bebidas / Coffee Shop and Beverages

Client

Faculdade Senac Rio / Senac Rio College

Duration of the project

6 meses / months

Briefing

PT

Café...para cheirar, beber e sentir. Um projeto que personaliza e torna especial a experiência de tomar uma xícara de café. Um café que é pra você, pra mim, pra todos.

Bellagio é uma cafeteria fictícia que foi pensada na inclusão e interação que o café traz, todo mundo (ou quase todo mundo) que toma café. Seu logo traz os elementos desse momento junto com a felicidade dele. A experiência fica melhor quando você percebe que a logo tem algo diferente, um rostinho, um sorriso, uma expressão de prazer.

EN

Coffee... to smell, drink, and feel. A project that personalizes and makes the experience of drinking a cup of coffee special. A coffee that is for you, for me, for everyone.

Bellagio is a fictional coffee shop that was designed with the inclusion and interaction that coffee brings in mind, everyone (or almost everyone) who drinks coffee. Its logo brings together the elements of that moment along with its happiness. The experience gets better when you realize that the logo has something different, a little face, a smile, an expression of pleasure.


Conceito do logo / Logo concept

PT

Tomando como inspiração o famoso conceito de Gestalt, o logo reuni três dos mais icônicos elementos relacionados ao café, a xicara, a fumaça e o grão que juntos formam um semblante feliz. É um tipo de símbolo que falar por si só e pode-se ou não usar a tipografia como complemento do logo.

Um dos processos de criação e pesquisa para o desenvolvimento do logo foi observar pessoas em cafeterias, onde a felicidade era uma expressão natural ao tomar o primeiro gole de uma xícara quente de café.

Além disso, na pesquisa de mercado foi-se notado que quase toda cafeteria tem algum elemento do café presente em seu logo, sendo o grão de café o mais usado.

EN

Taking inspiration from the famous Gestalt concept, the logo brings together three of the most iconic elements related to coffee: the cup, the smoke, and the bean, which together form a happy face. It is a type of symbol that speaks for itself, and typography may or may not be used to complement the logo.

One of the creative and research processes for developing the logo was observing people in coffee shops, where happiness was a natural expression when taking the first sip of a hot cup of coffee.

In addition, market research showed that almost every coffee shop has some element of coffee present in its logo, with coffee beans being the most commonly used.

Identidade visual / Visual identity

PT

Após a finalização do logo, foi se pensando e construindo sua identidade visual, sendo utilizado uma paleta de cor com predominância do marrom e do preto, além das versões em negativo e positivo. Foram feitos também teste de redução, tipografia e impressão.

EN

After finalizing the logo, we began to develop its visual identity, using a color palette dominated by brown and black, in addition to negative and positive versions. We also conducted tests on reduction, typography, and printing.

Finalização do projeto / Hand off

PT

Ao final do projeto foi desenvolvido todo o Manual de Identidade Visual da Marca com o logo e suas orientação de utilização, testes, cores, tipografia, aplicação, variações e proibições de uso. Além disso, foi feito alguns mockups para simular como seria o uso do logo em peça reais de uma cafeteria, como um copo, uma xícara ou um pacote de café.

EN

At the end of the project, the entire Brand Visual Identity Manual was developed, including the logo and guidelines for its use, testing, colors, typography, application, variations, and prohibitions on use. In addition, some mockups were made to simulate how the logo would be used on actual items in a coffee shop, such as a cup, a mug, or a package of coffee.

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